Backlink’in hikayesi

Hiç aklımda yokken alan adı ve markanın satış konusunu görür görmez aklımda onlarca projenin canlanmasına vesile olan backlink’in kısa hikayesini anlatacağım.

Backlink; arama hacminin, arayan kalitesinin sektörel bazda bakıldığında farklı kitlelere hitap ettiğini web sitesini aldıktan sonra öğrendim. Bir tarafta ne istediğini bilen, aradığına odaklanan kişiler. Diğer yanda backlink diye bir şeyin varlığından henüz haberi olmuş, detayını bilmeyen ama o her neyse almak isteyen bir kitle.

Aslına bakılırsa ikinci kitle bizler için son derece elverişli bir çalışma ortamı sunuyor. Geçmişten gelen tecrübelerimizi değerlendirmeleri onlar için bulunmaz bir nimet. Bu iki kitlenin ortasında kalan, kulaktan dolma bilgilerle hareket eden, her yazıya ” en az 3 link ” koyan ve istisnasız her yazıda aynı anahtar kelimelerden link çıkışı yapan, kesinlikle ve kesinlikle dofollow bağlantı isteyen ne yazık ki parasını çöpe atmakta olan bir kitle.

Bir süre bu kitleyi bireysel olarak uyararak yanlış yapmalarını engellemeye çalıştım. Baktım ki yalancı çoban hikayesindeki adam gibi görüyorlar backlink sağlayıcılarını, ben de farklı bir yol denemeye başladım. Backlink.com.tr’nin tanıtım yolunu onlara göstermeye başladım. Bakın, biz böyle yapıyoruz. Başarıya giden yolun sırrı bu’dur. Ne derece inandırıcı olduk bilemiyorum.

Hikayeye geri dönelim, yanlış hatırlamıyorsam 2018 yılının şubat, mart aylarıydı. Siteyi üzerimize almış, ancak marka devir başvuruları biraz geç kalmıştı. Buradaki sorun farklı şehirlerde olmak ve eski sahibi Adnan’ın vekaleti yalnız göndermesiydi. Oysa marka tescil belgesinin orijinalinin de elimizde olması gerekiyormuş. Bu ikimiz için de bir tecrübe oldu tabi, gelecek marka devir işlemlerinde aklımızda olsun.

Siteyi aldığımızda neredeyse üzerinde hiçbir işlem yapılmayan ölü topraklarla karşılaştık. Aslında sitenin mevcut halinden beklentimiz bundan fazlası değildi. Görsel olarak inanılmaz kötü, yapı olarak yetersiz. Mevcut siteyi düzenlemek için öncelikle iyi bir CSS uzmanı bulmamız gerektiğinin farkındaydık, öyle de yaptık. Bir süre her yeri düzenlettik. Ancak ne yazık ki istediğimiz şekli bir türlü elde edemedik.

Daha sonra bireysel olarak farklı scriptler mi denemeliyim diye düşünüp bir süre multi vendor sistemler üzerine araştırma yaptım. İşime yarar bir sistem yoktu, olması da pek mümkün değildi.

En son tasarımı değiştirip yazılımı sabit bırakma kararı aldık ki bu güne kadar verdiğimiz başarılı kararlar arasında ilk sıraya koymak yanlış olmayacaktır.

Tasarım değişti, sorunlar çıktı. Sorunlar çözüldü, yenilikler düşünüldü. Sonunda mevcut halini oturttuk.

Şimdi basit sistem güncellemeleriyle yapıyı kuvvetlendiriyor, görselliği her geçen gün bir üst seviyeye çıkartıp dijital bir iş yapan firmanın, mevcut gelişmelere ayak uydurmasına odaklanıyoruz.

Sistem üzerinde çok fazla istek olduğundan insanlara profesyonel backlink hizmetleri vermeye başladık. Markaların reklamlarını yapmak zor olmuyor, bazen reklam yapılması zor işler de gelmiyor değil.

On-Page SEO sorunları az olan her siteye Off-Page SEO’da en kaliteli hizmeti verdiğimizi düşünüyorum. Hal böyle olunca uzun vadeli çalışma ortamı da yakalıyoruz.

Backlink’i ilk açtığımız dönemlerde ne kazandıysak o kadar reklam yaptık. Hala birçok mecrada reklamımız dönüyor ancak ilk güne göre reklam harcamalarımız %25 oranına kadar düştü. Sadece kısıtlı yerlerde ve akılda kalma amaçlı yapıyoruz. Bunun nedeni mevcut ekibin limitleri dahilinde çalışmalarını sağlamak. Bazı müşterilerimizi, nispeten acil istekleri nedeniyle geri çevirdiğimiz oluyor, bu nedenle reklam ve işleri büyütmek yerine sabit müşterilerle uzun yıllar çalışmayı hedefliyoruz.

Ersin KILIÇ

Kişisel uğraşlar, saçma denemeler, gereksiz tecrübeler...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir