Spyfu ve Kardeşi Nacho Analytics Deneyimim

Spyfu ve Nacho Analytics ile tanışmam bugün sabahın erken saatlerinde oldu. Etkileyici reklamıyla Spyfu, size ait olmayan sitelerin analytics bilgilerine erişmenize olanak sağladığını, bunu da hiçbir illegal metod kullanmadığını söyleyerek yapıyordu.

İlgi çekici, değil mi?

Benim de ilgimi çekti tabi. Sonuçta onlarca rakip analizi yapabilir, rakiplerin en çok ziyaret edilen sayfaları, ortalama ziyaretçileri, ziyaretçi kaynakları ve en önemlisi hangi kelimeden ne kadar hit aldıklarını öğrenebilirim diye düşündüm.

İlk olarak şunu söylemek doğru olacaktır, küçük çaplı sitelerde pek işe yarayacağını düşünmüyorum. Eğer rakibiniz 1.000 ziyaretçiden az kişiye hizmet veriyorsa verinin bir kısmı da kayıp olacağı için nitelikli kısma ulaşamayabilirsiniz.

Orta Not : Mobil erişim ile gelen ziyaretçilerin bilgilerine ne yazık ki ulaşamıyorsunuz.

Sistem verileri yüksek ihtimal bir api yardımıyla başka bir kanaldan çekiyor, bu yüzden web üzerindeki bilgileri alabilirken mobil erişimdeki bilgilere ulaşamıyor. Bu da bizim doğru bilgiye ulaşma aralığımızı biraz düşürüyor.

Gelelim Nacho Analytics nasıl kullanılır, neden kullanılır bölümüne.

Ben öncelikle rakip analizi için ücretli bir hesap oluşturdum. Neyse ki 7 gün ücretsiz kullanım veriyorlar kredi kartı bilgilerinizi girince.

Kart bilgilerini girdikten sonra 0.05$ gibi deneme ücreti çekiyorlar ki kart bilgileri doğru mu görebilsinler.

7 Gün içinde kart bilgilerinizi silebilir, sistem üzerinden üyelik iptali sağlayabiliyorsunuz bu arada…

Rakibim olmasa da hep merak ettiğim iki siteyi direkt olarak mercek altına aldım, birincisi udemy, ikincisi r10.net.

Bu iki site de çok verimli ve aktif çalışıyormuş bunu gördüm. Özellikle udemy’nin organik hitinin düşük, reklam faaliyetlerinin muazzam olduğuna kanaat getirdim. Bu kadar çok yönlü reklam kampanyası yürütmek herkesin altından kalkacağı bir süreç değildir.

 

r10.net için basit bir anlık görüntü.

 

Analiz sırasında şunu fark ettim, sistem hit bilgisini tahmini hesaplıyor. Yüksek ihtimalle r10’da ekran görüntüsü alındığı anda çok daha fazla insan vardı ancak sistem bize yalnızca bilgilerine erişebildiklerini gösterdi.

İkinci bir analiz yapmak gerekirse de birkaç az girilen konuda 4-5 kullanıcı gördüm, bu kullanıcıların giriş bölgelerini analiz etmek istediğimde ise hep aynı yeri gösterdi. Mesela 4 kullanıcının da Konya’dan ya da İzmir’den olması gibi. Bu da demek oluyor ki sistem ulaşamadığı verileri bir öncekine benzetiyor. ( sadece tahmin )

 

Burada en önemli kısım şu, reklam gösterimi için elde bulunan veri.

Bilindiği üzere web sitemize giren insanların verileri analytics yardımıyla elimizde oluyor ve bu kişilere ” retargetting ” adı altında yeniden reklam gösterimi yapabiliyorduk. ( google adwords ile ) acaba bu verileri de kullanabilecek miyiz bu merak konusu.

Eğer kullanabiliyorsa muazzam olmaz mı? Rakibimizin trafiğine direkt kendi reklamımızı sunacağız, olağanüstü gerçekten.

Bunun denemesini de kısa sürede veri analizi ile birlikte yapacağım.

 

Ersin KILIÇ

Kişisel uğraşlar, saçma denemeler, gereksiz tecrübeler...

Bir cevap yazın

E-posta hesabınız yayımlanmayacak. Gerekli alanlar * ile işaretlenmişlerdir